Szkolenia ogólne
Szkolenia prowadzone są w formie warsztatowej i polegają na aktywnym udziale uczestników.
Proces szkoleniowy obejmuje odgrywanie ról, pracę w grupach, studium przypadku, dyskusję, eksperymenty, gry szkoleniowe, techniki kreatywne, filmy, kwestionariusze, ćwiczenia z użyciem kamery i rozwiązywanie realnych problemów. Każdy uczestnik otrzymuje informacje zwrotne na temat swojej pracy zarówno od grupy, jak i prowadzącego.
Program szkolenia jest przedstawiany po zbadaniu potrzeb Klienta w celu optymalnego dostosowania treści do oczekiwań uczestników. Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w postaci podręczników. Po każdym szkoleniu wystawiane są certyfikaty i przeprowadzana jest anonimowa ankieta badająca poziom zadowolenia uczestników.
Cena szkolenia jest ustalana indywidualnie z Klientem.
Sztuka sprzedaży
Cele szkolenia:
- Uświadomienie uczestnikom korzyści płynących z profesjonalnej obsługi klienta,
- rozwinięcie praktycznych umiejętności właściwego prowadzenia rozmowy sprzedażowej,
- zadawania pytań w celu zdefiniowania potrzeb,
- aktywnego słuchania,
- właściwego reagowania na obiekcje klientów,
- tworzenia profesjonalnego wizerunku własnego oraz firmy,
- Zarządzania kontaktami z klientami poprzez precyzyjne planowanie rozmów.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do handlowców, pracowników działów obsługi klienta, menedżerów sprzedaży, którzy na co dzień mają styczność z klientami i sprzedażą. Dla wszystkich osób, które chcą rozwijać umiejętności handlowe.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Sztuka prezentacji
Cele szkolenia:
Rozwinięcie umiejętności określania potrzeb słuchaczy prezentacji w kontekście doboru jej treści; określanie właściwego celu wystąpienia w odniesieniu do korzyści wynikających z prezentacji; kształcenie zdolności tworzenia prawidłowej formy wystąpienia oraz budowania zainteresowania odbiorców. Doskonalenie kompetencji w zakresie wywierania wpływu na słuchacza poprzez zastosowanie narzędzi wzmacniających zapamiętywalność przekazywanych treści.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które muszą wypowiadać się publicznie na różnego rodzaju spotkaniach: menedżerów każdego poziomu zarządzania, konsultantów, handlowców, kierowników projektów, specjalistów o różnym zakresie odpowiedzialności oraz wszystkich tych, którzy pragną przełamać tremę przed ekspozycją społeczną przed większym gronem audytorium.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Podstawy zarządzania
Cele szkolenia:
Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu najbardziej kluczowych umiejętności menedżerskich i przećwiczą umiejętności potrzebne do wykonywania podstawowych zadań menedżerskich: wyznaczania celów i monitorowania wyników, skutecznego komunikowanie się, wygłaszania expose, motywowania, nagradzania i karania, planowania, delegowania; poznają swoje mocne strony w roli menedżerów, wymienią się doświadczeniami i poznają najlepsze praktyki w zakresie zarządzania ludźmi.
Adresaci szkolenia:
Początkujący menedżerowie; praktykujący menedżerowie dążący do podniesienia swoich kwalifikacji poprzez poznanie narzędzi wspomagających zarządzanie podległym zespołem.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Współpraca z trudnym klientem
Cele szkolenia:
Określenie specyficznych cech trudnego klienta; uświadomienie uczestnikom celu we współpracy z trudnym klientem; nazwanie różnic między postawą reaktywną a proaktywną; uświadomienie roli dostosowania się w budowaniu relacji; strefy wpływu – koncentracja na celu i zasobach, zamiast na przyczynach i sytuacji; asertywność w budowaniu wartościowych relacji z trudnym klientem.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie dedykowane jest przedstawicielom handlowym, medycznym, aptecznym handlowcom, pracowników działów obsługi klienta, menedżerów sprzedaży, którzy na co dzień mają styczność z klientami i sprzedażą.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Motywowanie pracowników
Cele szkolenia:
Uświadomienie uczestnikom różnic w źródłach motywacji ich podwładnych; zapoznanie z teorią motywacji wg Maslow’a i teorią DNA Tamary Lowe; zrozumienie źródeł spadku energii i zaangażowania; zapoznanie uczestników z różnorodnością motywatorów pozafinansowych;
Rozwinięcie umiejętności zarządzania przez cele, udzielania informacji zwrotnych, prowadzenia rozmów oceniających pracę; wykorzystania wiedzy o skutecznych narzędziach motywowania m.in. delegowania, tworzenia atmosfery sprzyjającej motywowaniu; wdrożenia wiedzy i umiejętności prowadzenia rozmowy coaching’owej.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do menedżerów i dyrektorów opierających swoje przywództwo m. in. na działaniach podnoszących efektywność pracy podwładnych poprzez budowanie zaangażowania, wzmacnianie poczucia tożsamości z firmą, pielęgnowanie dobrej atmosfery pracy oraz pokazywanie mocnych stron jednostek.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Komunikacja interpersonalna
Cele szkolenia
Budowanie świadomości wartości komunikacji w życiu człowieka; doskonalenie zdolności aktywnego słuchania jako podstawowego elementu budowania relacji interpersonalnych; wzmacnianie umiejętności zadawania pytań otwartych; Autoprezentacja; Motywowanie i wywieranie wpływu poprzez Język ciała – komunikacja niewerbalna; Rozwijanie umiejętności udzielania informacji zwrotnej i przekazywania konstruktywnej krytyki w kontekście budowania właściwego kontaktu.
Adresaci szkolenia:
- Osoby, które chciałyby doskonalić swoją komunikację w kontaktach biznesowych;
- Osoby, których praca w dużej mierze opiera się na komunikowaniu się z klientem zewnętrznym i/lub wewnętrznym;\Osoby, które chcą znaleźć skuteczne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji wynikających z nieprawidłowej komunikacji.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Rozwiązywanie konfliktów
Cele szkolenia
- Zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania konfliktem, poprzez, udrożnienie komunikacji, przyjęcie postaw integracyjnych, wypracowanie strategicznych rozwiązań menedżerskich.
- Nabycie umiejętności identyfikowania źródeł konfliktów w firmie.
- Poznanie mechanizmów konfliktów.
- Wzrost umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole.
- Poznanie strategii zarządzania konfliktami.
- Zdobycie praktycznej wiedzy na temat zarządzania konfliktem
Adresaci szkolenia:
- Menedżerowie, Dyrektorzy zarządzający
- Właścicieli firm
- Kierownicy jednostek, wydziałów
- Menedżerowie działów HR
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Wola zwycięstwa
Cele szkolenia
Uświadomienie uczestnikom znaczenia myślenia o sobie i swoich działaniach w kategoriach wygranej, skupiania się na wyznaczaniu sobie celów prowadzących do osiągania sukcesów, pracy nad zmianą nawyków wynikających z błędnych przekonań o sobie i świecie, skupiania się na sferach wpływu – postawa reaktywna kontra postawa proaktywna, traktowania emocji jako barometru swojego nastawienia w kontekście podejmowanych decyzji.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do pracowników zajmujących się sprzedażą, menedżerów, dyrektorów, właścicieli firm, pracowników HR oraz osób zainteresowanych zwiększeniem swojej motywacji wewnętrznej.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Negocjacje handlowe
Cele szkolenia
Przedstawienie różnych stylów negocjacyjnych; uświadomienie wartości negocjacji opartych na zasadach tzw. win – win; rozwinięcie kompetencji przygotowania strategii negocjacji w oparciu o fazy procesu negocjacyjnego; wdrożenie wiedzy dotyczącej uwarunkowań negocjacji (dobór reprezentantów, terytorium, miejsce, czas, uczestnicy); doskonalenie zdolności zastosowania taktyk i technik negocjacyjnych oraz sposobów radzenia sobie z nim.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie kierowane jest do handlowców, pracowników działów obsługi klienta, menedżerów sprzedaży, którzy na co dzień mają styczność z klientami i sprzedażą. Dla wszystkich osób, które chcą rozwijać umiejętności handlowe.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Efektywne budowanie zespołów
Cele szkolenia
Rozwijanie zdolności współpracy i efektywnej komunikacji, grupowego podejmowania decyzji, rozwiązywania konfliktów i wprowadzania konstruktywnej atmosfery do realizacji projektów i celów. Uczestnicy będą mieli możliwość zdiagnozowania własnej roli w zespole, poznania swoich mocnych stron i obszarów do zmiany, tak, aby jak najefektywniej mogli funkcjonować w różnego typu zespołach.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do wszystkich firm i organizacji, którym zależy na podniesieniu efektywności zespołu poprzez usprawnienie komunikacji wewnętrznej i zbudowanie współpracy pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Zarządzanie czasem
Cele szkolenia:
Nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania; dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy; wdrożenie narzędzi radzenia sobie ze złymi nawykami, złodziejami czasu, perfekcjonizmem; implementacja zasady opartej na czwartej generacji zarządzania czasem – Zarządzania pragmatycznego wg S. Covey’a; Planowanie w zgodzie z zegarem biologicznym; STRES – Jak sobie z nim radzić?
Adresaci szkolenia:
Szkolenie dedykowane jest specjalistom, kadrze menedżerskiej, wyższej kadrze zarządzającej, jak również wszystkim tym, którzy mają poczucie, że wykonują wiele zadań na raz, często kosztem życia prywatnego, nie planują zadań lub nie mają silnej woli, by konsekwentnie trzymać się założeń. Warsztaty skierowane są do osób, które chcą zwiększyć swoją wydajność, chcą nauczyć się właściwego wyznaczania celów i priorytetów w działaniu.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 8 h
Szkolenia dla lekarzy
Cykl warsztatów poświęconych budowaniu relacji między lekarzem i pacjentem
Celem szkoleń jest doskonalenie umiejętności budowania silnych relacji z pacjentami oraz motywowania pacjentów do podążania za lekarskimi zaleceniami. Osoba biorąca udział w szkoleniu uczy się odkrywania obaw pacjentów związanych z leczeniem oraz jakością opieki lekarskiej, skutecznego prowadzenia wywiadu lekarskiego, jak również radzenia sobie z „trudnymi pacjentami”.
Korzyści dla uczestników to przede wszystkim zmniejszenie stresu i napięcia w relacjach z pacjentem oraz wzrost satysfakcji z wykonanego zawodu. Poprzez poprawę efektywności wykorzystania czasu przyjęć pacjentów następuje znacząca poprawa współpracy z pacjentem oraz zwiększenie zaufania i lojalności pacjentów, co przekłada się na wzrost rentowności gabinetu oraz podniesienie samooceny lekarza i wzmocnienie autorytetu.
Pośrednim efektem szkoleń jest również zmniejszenie oporu pacjenta wobec terapii i lekarza oraz wzrost aktywności pacjenta w terapii poprzez współodpowiedzialność za efekt leczenia. Wzrost poziomu satysfakcji pacjenta to mniejsza ilość skarg oraz wdzięczność, a nie agresja wobec lekarza.
Podstawowe zasady w komunikacji z pacjentem
Tematyka:
- Wpływ choroby na funkcjonowanie psychiczne pacjenta.
- Znaczenie „dobrego wrażenia”: nawiązywanie kontaktu i aranżacja przestrzeni w gabinecie lekarskim.
- Co pacjent do mnie mówi?: Prawidłowe odczytywanie komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
- Budowanie świadomości roli lekarzy w kontakcie z pacjentem.
- Sztuka budowania komunikatów opartych na wyrażaniu empatii i troski.
- Reagowanie na „trudne” zachowania pacjentów: zastrzeżenia i manipulacje ze strony pacjentów.
Czas trwania: 1 dzień/8h
Compliance – motywowanie do leczenia i respektowania zaleceń lekarskich
Tematyka:
- Narzędzia usprawniające komunikację.
- Sposoby otrzymywania potrzebnych informacji i radzenie sobie z oporem pacjenta.
- Znaczenie relacji lekarz – pacjent dla przestrzegania zaleceń lekarskich.
- Metody rozpoznawania potrzeb pacjenta, sposoby prezentowania ścieżki leczenia, zakazane zwroty, kotwiczenie informacji na temat zaleceń lekarskich.
- Kontakt i budowanie trwałej relacji z pacjentem przewlekle chorym.
Czas trwania: 1 dzień(8 h)
Jak radzić sobie z trudnym pacjentem?
Tematyka:
- Typologia trudnego klienta.
- Biologiczne, społeczne i psychologiczne podłoża zachowań agresywnych.
- Proaktywność i reaktywność w relacjach z trudnym pacjentem.
- Techniki wywierania wpływu.
- Narzędzia i metody radzenia sobie z trudnym pacjentem:
- Asertywność.
- Oddzielanie emocji od problemu.
- Nastawienie na rozwiązanie konfliktu.
- Strategiczne podejście do rozwiązania problemu.
- Korzystanie z pracy zespołowej.
- Stosowanie technik wentylacji psychicznej.
Czas trwania: 8 godzin
Komunikowanie trudnych informacji i prowadzenie rozmowy z pacjentami przewlekle chorymi oraz ich rodzinami
Tematyka:
- Opis pacjenta przewlekle chorego oraz jego rodziny.
- Komunikowanie złych i dobrych wiadomości: szczegółowa struktura wizyty dedykowanej przekazaniu pacjentowi informacji.
- Dzielenie się informacjami na wszystkich etapach leczenia przyczynowego i objawowego (zasady, dylematy etyczne, konsekwencje psychologiczne).
- Zespół chronicznego zmęczenia lekarza. Jak sobie radzić? Jak przeciwdziałać zmęczeniu i wypaleniu zawodowemu?
Czas trwania: 1 dzień(8h)